Полтава буде виплачувати 22 роки кредит за нову тролейбусну лінію на Огнівку

18 лютого 2022 0
Європейський інвестиційний банк надасть Полтаві чотири з половиною мільйони євро в кредит. Спочатку кошти планували витратити на тролейбуси на автономному ходу. Однак пізніше рішення змінили.


Замість 20 тролейбусів на автономному ходу, у Полтаві прокладуть тролейбусну лінію у напрямку Огнівки. На це рішення вже погодився Європейський інвестиційний банк, який і буде надавати місту кредит у розмірі чотири з половиною мільйони євро терміном до 22 років. Полтавці розповідають, що транспорту на Огнівці не вистачає.

"Якщо ввечері, хочеться виїхати, наприклад після 19 в центр, то виїхати вже нереально. Іноді 40-50 хвилин чекаєш маршрутку, якщо запізнюєшся, то доводиться викликати таксі. І також я їздила на тренування, у нас у 21 годину завершують тренування, то повернутися додому це тільки на таксі", – розповіла полтавка Поліна Макарова.

"Мені поки що з Інститут зв'язку важко діставатися. Тому що приблизно раз на 15 хвилин. По гугл картках приблизно показує раз на 15 хвилин. Мені здається, що сюди взагалі складно дістатися, особливо ввечері", – сказала полтавка Катерина Обрізанова.

"Мало транспорту, не багато його ходить і не в усі напрямки. Я тут живу два роки і я зіштовхнулася з тим, що зранку проблематично виїхати. Три маршрутки підряд на Південний вокзал, а на Інститут зв'язку жодної. Так само і зараз, чекаю в напрямку Інститут зв'язку", – розповіла полтавка Олена Пустильнікова.

 У центрі міста одночасно стоять по дві-три маршрутки на Огнівку. Водії розповіли, що транспорт ходить з проміжком у шість хвилин.

"Ввечері дуже мало маршруток ходить, ніяк виїхати, треба йти на зупинку 23 вересня", – сказав полтавець Олександр Коломієць.

Виїхати з центру до мікрорайону Огнівка починаючи з 19 й до 21 години вечора фактично нереально. Тому полтавці вимушені брати таксі.

 У транспортному відділі кажуть, що отримують звернення від пільгових категорій громадян, які мають посвідчення, але не можуть ними скористатися за цим маршрутом. Бо пільгових автобусів всього два.

"Воно все впирається у матеріальні витрати, якщо додатково 20 тролейбусів, то це ж треба закладати в бюджет кошти на утримання додаткових тролейбусів. І буде раціональніше протягнути тролейбусну лінію, і вже з тих тролейбусів, що працюють у місті, частину залучити на обслуговування Садів та Огнівки", – зазначив працівник транспортного відділу Полтавської міської ради Юрій Хоменко.

"Є три компоненти, які Полтава хотіла реалізувати за фінансової допомоги Європейського інвестиційного банку. Це модернізація контактної мережі, заміна 40 кілометрів із 73 наявних і це звичайно ж будівництво нової тролейбусної лінії на Огнівку, для реалізації чого необхідно ще модернізувати дві тягові підстанції", – повідомила директорка інституту розвитку міста Тетяна Татаріна.

Інвестиції в інфраструктуру це краще, ніж інвестиції у новий рухомий склад.

"Загалом ідея будувати інфраструктуру замість того, аби купувати новий рухомий склад виглядає логічною. Тому власне можна попередньо привітати Полтаву з таким рішенням, але дійсно фінальне рішення має бути ухвалене на стадії техніко-економічного обґрунтування. Тобто все це треба детально рахувати", – повідомив експерт з транспортного планування повідомив Дмитро Безпалов.

Наразі мікрорайонами Огнівка та Сади курсує 41 маршрутка. А роботи з будівництва тролейбусної лінії розпочнуть не раніше ніж у 2023 році. За це рішення ще мають проголосувати депутати на сесії міської ради.