На усю область лишилися одні ваги для габаритно-вагового контролю

19 травня 2021 0
У Полтавській області облаштовано 11 майданчиків для здійснення габаритно-вагового контролю фур. Однак ваги працюють лише одні – переносні. Їх перевозять по чотирьох локаціях. А вага фури, яка виїжджає на маршрут, не має перевищувати 40 тонн.

На Полтавщині на всю область лише одні переносні ваги для здійснення габаритно-вагового контролю вантажівок. Використовують один прилад по черзі на чотирьох майданчиках.

"Ваги ми привозимо з собою, вони у нас портативні. Ми їх склали в бус, приїхали на майданчик, розклали. Автомобіль проїжджає по вагах, в кейсі вилазить чек, за яким видно скільки кілограмів приходиться. Потім ми сумуємо та бачимо чи є перевантаження", – сказав головний інспектор відділу надання адміністративних послуг "Укртрансбезпеки" Дмитро Говоруха.

Раніше в області було ще троє переносних ваг. Однак, де вони зараз – невідомо.

"Якщо порівнювати з минулим роком, ми збільшили кількість зважувань практично на 50 відсотків. У Полтаві є побудовані автоматичні зважування транспортних засобів. І вони сьогодні готові до роботи, але необхідно ухвалити два законопроєкти", – розповів заступник начальника відділу державного контролю за безпекою на транспорті "Укртрансбезпеки" Володимир Наконечний.

Вага фури, яка виїжджає на маршрут, не має перевищувати 40 тонн. Далекобійники розповідають, що в інших областях України теж діє ваговий контроль.

– За два місяці це вже вдруге зупиняють, – сказав далекобійник Олександр.
– А де зупиняють? – запитали ми.
– Кіровоградська область, в основному, – відповів далекобійник Олександр.

"Це вперше за пів року. Я їду, зупиняють, проїжджаю, якщо все нормально, то їду далі. Багато таких. Київ-Чоп є такий", – зазначив далекобійник Олександр Прохоров.

В Україні практика зважувати фури працює вже понад 10 років. Одна перевантажена фура може знищити дорогу за лічені секунди.

"У нас є принципово два типи майданчиків для зважування. Вони можуть бути стаціонарними або мобільними. Зважування в русі, на жаль, має тільки інформативний зараз характер. Документально це працює, однак є проблема чому це не працює по-справжньому. По-перше, "Укртрансбезпека" не має потрібну кількість фахівців та інспекторів. І є величезна спокуса продавати можливість не зважувати фури за гроші. Тому там серйозна корупція", – розповів експерт з транспортного планування Дмитро Беспалов.

Лише у Полтавській області облаштували 11 майданчиків вагового контролю. Але вони не функціонують без ваг.