Розмитнити "євробляху" за тисячу євро можна буде лише протягом 180 днів
Вживані автівки завезені з Європи дешевші від придбаних в Україні. Купив рік тому не нову автівку та продовжує їздити на європейських номерах полтавець Роман Мохов.
"Загалом я користуюся автомобілями на євро реєстрації понад три роки, саме ця автівка в мене рік. Я вважаю, що для машини 2020 року випуску 150 тисяч гривень за розмитнення вживаного автомобіля це багато. Ціна цього автомобіля 2-2,5 тисячі євро. А щоб розмитнити потрібно заплатити 4,5 тисячі євро", – розповів власник "євробляхи" Роман Мохов.
18 лютого Верховна Рада ухвалила законопроєкт про нову формулу розмитнення таких автівок. Протягом 180 днів, машини ввезені до 31 грудня 2020 року, можна буде розмитнити максимум за тисячу євро.
У Полтаві розмитнюють автівки на митному посту "Полтава" з 2020 року. Це – філія Дніпровської митниці Держмитслужби. Вона обслуговує чотири області, серед них і Полтавську.
Всі автівки, які були завезені після 1 січня 2021 року, будуть розмитнюватися за процедурою, яка діє наразі, тобто з 300 відсотковою ставкою.
"Це півміра для машин, які перебувають на митній території України. Вони не розраховані на розв'язання питання після 180 днів. Після цього знову повертаємося до ситуації, яка діє зараз. Окрім цього, цей законопроєкт не передбачає пільг для людей, що потребують особливого піклування: учасники, бойових дій, люди з інвалідністю", – розповів юрист Іван Козачук.
Точно порахувати скільки в Україні та на Полтавщині євроблях, ніхто не може, адже автівки з такими номерами не проходять чітку реєстрацію.
– Не ведеться в нас такої статистики, – розповіла представниця інформаційного відділу Дніпровської митниці Лариса.
– А чому?
– Бо не визначено класифікатором. Не ведеться, вони заїжджають на кордоні, в нас кордону немає, – відповіла жінка.
Як повідомляють у громадській організації "Авто Євро Сила", якщо розмитниться хоча б половина "євроблях", то бюджет отримає десять мільярдів гривень.
Олександра Шилова, Станіслав Авдєєв, PTV Полтавське Телебачення