Жителі Кобеляцької громади проти примусового призначення старости
До редакції PTV жителі Озерського старостинського округу надіслали звернення зі скаргою на дії Кобеляцького міського голови. На думку громади, Василь Фещенко, який зараз виконує повноваження міського голови всупереч законодавству одноособово призначив старост у восьми старостинських округах громади, адже відповідно до статті 54-1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" староста затверджується міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного міського голови, що вноситься за результатами громадського обговорення (громадських слухань, зборів громадян, інших форм консультацій з громадськістю), проведеного у межах відповідного старостинського округу.
21 січня 2023 року селяни надіслали міському голові колективне звернення, яке підписали 438 жителів округу та просили дотриматись процедури призначення старости й запропонували поставити на громадське обговорення свого кандидата – місцевого жителя Сергія Кузему.
Однак, вже 31 січня 2023 року в.п. Кобеляцького міського голови, секретар ради Василь Фещенко своїм одноособовим розпорядженням №11 призначив старостою Наталію Синяговську, яка, за словами місцевих жителів немає підтримки у громади.
Нагадаємо, що однією з підстав дострокового припинення повноважень міського голови Кобеляк Олександра Копельця саме й стало одноособове призначення ним старост. Тоді депутати міської ради вказали пану Копельцю, що він порушив Порядок громадського обговорення кандидатури старости, затверджений рішенням сесії Кобеляцької міської ради від 29.10.2021 №21, перебравши на себе повноваження сесії міської ради.
Виконуючий повноваження міського голови Василь Фещенко коментує це так: "По закону є зміни внесені на період воєнного стану. Старосту призначає розпорядженням міський голова".
Юристка Кобеляцької міської ради Аліна Деркач на телефонний запит PTV пояснила: "У Законі України "Про правовий режим воєнного стану". Там дивіться, там є пункти ці всі. І нам роз’яснення надійшло від Національного агентства України із питань державної служби. Ми робили запит на те, як правильно їх (старост ред.) призначати. Там є певні обмеження. Так що читайте законодавство там все написано".
Ознайомившись з законодавством ми не знайшли ні в Законі України "Про службу в органах місцевого самоврядування", ні в ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні", ні в ЗУ "Про правовий режим воєнного стану" іншого порядку прийняття на службу в органи місцевого самоврядування в умовах воєнного стану на виборну посаду - старости міської ради, ніж зазначеного у статті 54-1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Однак остаточну крапку в цій ситуації поставить суд.