Правила написання професійного та змістовного резюме, які вигідно виокремлять з-поміж інших кандидатів.
В умовах повномасштабної війни чимало українців втратили роботу, а дехто і пасивні джерела для існування. Причому це стосується як зон активних бойових дій чи окупації, так і відносно спокійних регіонів. Так чи інакше, життя продовжується і у більшості з нас просто немає змоги провести тривалий час в "активному пошуку" роботи. Тому підготували для вас коротеньку добірку порад із написання якісного, професійного резюме, яке гарантовано приверне увагу роботодавців. Кожен пошукач має розуміти, що до моменту безпосередньої співбесіди його особистість представляє саме резюме. Тому воно повинно бути чітким, структурованим і з правильно розставленими акцентами. Ось кілька порад, які наблизять його до загальновизнаного ідеалу: Розмір. Ідеальний розмір резюме — 1 сторінка. Більше може бути лише в одному випадку – ваші виключні досягнення у роботі, наукові ступені, праці та публікації. Стиль. Резюме повинно бути в єдиному візуально приємному стилі. Не перебільшуйте з форматуванням, щоб у ньому не було одночасно курсиву, виділення жирним, різних шрифтів і кольорів. А сам текст має бути вирівняний по лівому краю. Також не зловживайте ілюстраціями та великою кількістю інфографіки, вони лише створять візуальний шум. Формат. Загальновизнаним форматом резюме є PDF. Тому подавати його електронну версію треба теж в цьому форматі. Граматика. Перед відправленням обов’язково перевіряйте текст у резюме на граматику, логіку викладу та милозвучність. Назва файлу. Назва, в ідеалі, повинна містити у собі посаду, на яку ви подаєтесь, і ідентифікувати вас як особистість (прізвище та ім'я). Але погодьтесь, мало просто написати правильне резюме, воно ще має бути і змістовним та вигідно підкреслювати ваші сильні сторони. Тож ділимося нюансами, на які варто звернути увагу при формуванні резюме. Іноземні мови. У компанії, де всі говорять англійською, немає сенсу вказувати її в резюме. Адже сам факт подачі вашого резюме свідчить про відповідні корпоративним вимогам. Знання інших іноземних мов можна зазначити лише у випадку, коли потенційно сприятиме професійній діяльності. Щодо рідних мов, їх немає сенсу вказувати, якщо у вакансії нема таких вимог. Чітко вкажіть власну локацію, а також сформулюйте мету та формат роботи, які ви шукаєте. Ця інформація дасть більше контексту та можливостей для гнучкої співпраці. Також завдяки цьому пункту компанія зрозуміє, чи потрібна вам допомога з переїздом, сюди входить оплата всіх візових витрат, авіаквитки, оренда квартири на перший час та інше. Додайте декілька контактів для оперативного зв’язку з вами. Перед відправлення резюме обов'язково перевірте актуальність контактів. Чітко зазначте ваші побажання щодо рівня заробітної плати. Так ви допоможете не лише зберегти час усіх учасників процесу, але й зафіксуєте свої фінансові очікування. У період військового часу ми рекомендуємо ще більш детально підійти до питань монетизації вашого професійного досвіду. Не демпінгуйте і не завищуйте вартість вашого досвіду. Втім, будьте готові до того, що ринок заробітних плат може змінитися у будь-який бік. Отже, перед визначенням вартості власних послуг детально вивчіть аналогічні пропозиції подібних компаній. Бажана посада. Чітко вказуйте бажану посаду, бо аналізуючи резюме, рекрутер може не зрозуміти, на яку саме посаду ви претендуєте. Досвід роботи. Описуйте його у зворотному хронологічному порядку, тобто останній досвід має бути зверху. Якщо ви працювали у великій кількості компаній, то початкові позиції не варто описувати взагалі, сконцентруйтеся на останніх. Приберіть весь нерелевантний досвід. Освіта. Вкажіть ступінь, спеціалізацію, навчальний заклад і, опціонально, рік закінчення. Якщо у вас бакалавр і магістр з однієї спеціалізації в тому ж закладі, залиште тільки інформацію про магістра. Школу і технікум теж можна написати, але тільки, якщо це топові та відомі заклади, про які читач резюме з високою ймовірністю буде знати. Не вказуйте зовсім нерелевантну освіту, хіба що це якось перетинатиметься з майбутньою роботою. Вказуйте особисті захоплення, тільки якщо вони якось пов’язані з майбутньою роботою. Про почесті та нагороди, такі як перемоги на олімпіадах, хакатонах, сертифікати, досвід волонтерства чи викладання, теж варто згадати, але тільки за умови, якщо вони становлять конкуренцію професійному досвіду. Уникайте описувати себе банальними словами, які не несуть корисної інформації, типу творчий і стресостійкий, якщо їх не можна підкріпити вашим досвідом і досягненнями. Не забувайте додати додаткові важливі документи, що нададуть вашому резюме змістовної ваги. Сюди відносяться портфоліо ваших робіт, що підтверджує вашу професійну кваліфікованість; рекомендаційний лист з минулого місця роботи; характеристика, завірена минулим керівником. А також додайте всі можливі сертифікати проходження курсів, лекцій, що можуть стати корисними в вашій роботі та оціняться роботодавцем. Не забувайте про мотиваційний лист. Його наявність значно підвищує шанс на те, що ваше резюме помітять серед багатьох інших. Правильно написаний мотиваційний лист допоможе звернути увагу роботодавця на сильні сторони вашого досвіду. Прочитайте уважно вимоги до посади. Подумайте, чим ваші навички можуть бути корисні компанії та чому саме з вами повинен сконтактувати роботодавець. Зважте на те, що в умовах наразі рекрутер компанії, до якого спершу потрапить ваше резюме, може перебувати у різних життєвих обставинах і мати нестабільні технічні можливості. Тому рекомендуємо готувати резюме у форматі, який буде зручно відкриватися як з телефону, так і з лептопу. Наостанок переконайтеся, що ваше резюме розповідає історію, показує вас як людину та акцентує на важливих професійних моментах.