У Полтаві подешевшав проїзд, однак перемир'я між маршрутчиками не досягнуто
Відсьогодні у Полтаві усі маршрутки їздитимуть за єдиним, зниженим, тарифом. Двотижневий розкол та цінова диференціація, які спостерігалися між полтавськими підприємцями Юрієм Лупаєнком та Іваном Івановим зрештою призвели до демпінгу вартості проїзду та загрожують взагалі прибрати з рейсів 100 "легітимних" маршруток.
Про зниження ціни на проїзд повідомив неформальний лідер "піратських" маршруток Іван Іванов. За його словами, починаючи з 21 червня усі приватні мікроавтобуси їздитимуть лише за 10 гривневим тарифом, враховуючи навіть ті маршрутки, які попередньо їздили по 15 грн.
— Наразі роблю об’їзди містом, усі маршрутки працюють по 10 грн. Це приблизно 200 мікроавтобусів. Умовно моїх — 150, решта — це маршрутки, які контролюються перевізником Лупаєнком. Вони зрозуміли, що нас з маршрутів не прибрати, тому конкурувати з нами з тарифом у 15 грн вони не можуть – повідомив у своєму черговому інтерв’ю керівник ПП "Вежа-1" Іван Іванов.
Цікавим є й те, що Іван Іванов не вважає себе нелегалом та посилається на законодавчу базу, яка не дає чіткого розмежування ліцензій на міські, приміські та міжміські маршрути:
"Існує єдина ліцензія на перевезення по території України, немає приміської чи міської ліцензії. Наші противники із міської влади назвали нас "піратами", але ми, скоріше, робінгуди. Якщо тариф буде по 15 грн, то в день полтавські пасажири витрачатимуть 3 млн грн, а якщо по 10 грн — 2 млн. Виходить, що ми економимо полтавцям до 1 млн грн щодня", - зазначив Іван Іванов.
Втім, його конкурент Юрій Лупаєнко вважає дії прихильників здешевлення тарифів відвертим безладом, який не можуть приборкати ані працівники транспортної інспекції, ані правоохоронці. У такій бездіяльності уповноважених осіб пан Юрій підозрює неочевидну складову, яка стосується тіньового лідера протестувальників. На його думку, Іван Іванов не більше ніж мильна булька, а от справжній очільник свавілля, імовірно, наділений очевидною силою та зв’язками.
"Іванов не є великим перевізником. Про нього до цього скандалу взагалі ніхто не чув. Тому не думаю, що людина, яка не володіє достатньою кількістю маршруток та ремонтних боксів може очолити хоч який-небудь протестний рух. Взагалі, мене найбільше непокоїть не його вдавана роль лідера, а заява про ніби-то умовні його 150 маршруток. Сумніваюсь, що зухвало заявлена ним кількість водіїв цих маршруток офіційно працевлаштовані, мають відповідну кваліфікацію, пройшли медогляд, а їхні пасажири застраховані на випадок будь-яких позаштатних ситуацій" - наголосив пан Юрій.
А щодо позаштатних ситуацій Юрій Лупаєнко досить лаконічно прокоментував загоряння однієї з його маршруток, яке трапилось 20 червня поблизу нічного клубу Робін Гуд по вулиці Небесної сотні.
Так з відкритих джерел стало відомо, що виклик про пожежу до рятувальників надійшов об 11:33. Локалізувати полум’я вдалося за п’ять хвилин – водій збив його вогнегасником, також загасити вогонь допомагали очевидці пригоди. Об 11:45 пожежа була ліквідована. Як повідомила речник ГУ ДСНС України у Полтавській області Світлана Рибалко вогонь встиг знищити електропроводку автобуса та пошкодити двигун, однак на салон полум'я не поширилося.
На його думку, зараз поки що зарано давати однозначні висновки щодо причини пожежі, однак він натякнув на те що інцидент може бути результатом розправи конкурентів. У розмові із журналістом телеканалу пан Юрій згадав транспортні "розбірки" 2013-2014 років, коли через конкуренцію на ринку перевізників згорів його бокс з кількома маршрутками та приватний автомобіль Mercedes S320.
Нагадаємо, що 18 серпня 2013 року, на автобусній базі ПП "ЛЮГ" невідомі зловмисники спалили три автобуси та пошкодили ще кілька десятків автотранспортних засобів. Засновник підприємства Юрій Лупаєнко пов’язав цю ситуацію з діями конкурентів, адже нещодавно він виграв суд першої інстанції щодо незаконності проведення в Полтавській ОДА одного з конкурсів за обласні маршрути.
Щодо теперішньої ситуації, Юрій Лупаєнко наголосив, що скоротив кількість автобусів на маршрутах та не вважає цю ціну економічною прийнятною для здійснення ефективної підприємницької діяльності. Втім, скільки зараз його маршруток курсують містом пан Юрій відмовився назвати. Лише прозоро натякнув, що ця кількість здемпінгованих транспортних засобів не остаточна та може скорочуватися в залежності від попиту на перевезення його маршрутками. Щодо прогнозування подальшої ціни за проїзд Юрій Лупаєнко також нічого не прокоментував посилаючись на непрогнозовану поведінку своїх конкурентів.
На противагу цьому Іван Іванов зазначив, що тариф у 10 грн дозволяє заправити машину та сплачувати водію мінімальну зарплату. Втім, навіть, він припускає що до початку осінньо-зимового періоду вартість проїзду все ж таки зросте, адже експлуатувати транспорт взимку більш дороговартісно у порівнянні з літнім періодом.
"Нехай це буде 12 чи 15 грн, зараз важко про це говорити, ми не знаємо, який буде курс долара. Однак, це точно не буде 25 грн, як з 1-го вересня хотів перевізник Лупаєнко" - підсумував Іван Іванов.
Зауважимо, що комунальний транспорт "Полтаваелектроавтотранс" продовжує працювати згідно із рішенням виконкому: проїзд в автобусі коштує 12 грн, в тролейбусі – 10 грн.