Як розрахуватися карткою за проїзд у полтавському транспорті
Відтепер у полтавському транспорті можна розраховуватися карткою. Щоправда, лише у комунальному транспорті. Для цього у кондукторів є електронні валідатори, через які й відбувається розрахунок. Заплатити можна як з телефона, так і банківської картки.
Напередодні кондукторам комунального транспорту видали ручні валідатори. За допомогою яких можна сплачувати за проїзд. Оплата готівкою також залишається.
Кондуктори працюють з валідаторами другий день. Зізнаються, ще звикають до пристрою.
"Поки що незручно. Розумієте тут гроші, тут дрібні гроші, тут велику суму потрібно дістати. Тут його перекласти, отам гривні, отам дві гривні. Людина до всього звикає, може й ми звикнемо", – повідомила кондукторка Наталія Копцева.
"Якщо, наприклад розрядився повністю акумулятор, але такого ще не було, то дзвонимо тоді в ДЕПО, і вже ухвалюємо рішення. У мене ще в запасі є талони, якими до цього не користувалися. Людям подобається, а ми ще трохи звикаємо, як його там правильно в рухах тримати", – розповіла кондукторка Валентина Жижура.
Полтавці реагують позитивно, мовляв, більше не треба носити з собою великі купюри для розрахунку.
"Претензій немає, все подобається. Зручно. Я вважаю, що весь світ йде до діджиталізація", – сказав полтавець Андрій Бойко.
"Наприклад, у мене зараз немає дрібних грошей, останнє зішкребла. А так у мене купюра велика є, не хотілося дуже зараз міняти. І карткою можна вільно розрахуватися", – розповіла полтавка Оксана Голуб.
А в деяких полтавців є зауваження до роботи пристрою.
"На мою думку, це дуже зручно, але хотілося б аби технічне оснащення було відповідного рівня. Не так, що я розраховую на платіжну картку, але то зв'язку немає, то не працюємо, то зламаний термінал. Він не працював і особисто я ледве нашкребла ті шість гривень", – сказала полтавка Наталія Скриль.
"Чому я проти, це ж треба карткою, але для мене це проблема й велика проблема, хоча у мене є вища освіта", – розповів полтавець Сергій Кузьменко.
"Мене більше турбують маршрутки, аби там це зробили, бо їзда у наших маршрутках це як рулетка", – сказала полтавка Олена Фурсова.
"Кінцева ціль проєкту – повністю позбутися від кондукторів у транспорті. Повністю позбавитися від готівки у транспорті. Аби все було прозоро, хто скільки отримує, скільки це повинно коштувати. Але чому одразу не впровадили картки, тому що зараз їх купувати сенсу немає. Спочатку треба впровадити диференційований тариф. Аби людина економила, щоб був різний вибір планів", – повідомив директор ТОВ "Фарго Сістемс" Максим Голдиш.
Напередодні міський голова Полтави анонсував піднятті ціни на проїзд. Тож вже найближчим часом, вартість зміниться. Попередньо, ціна буде десять гривень.
"Валідатор жодним чином не впливає на цінову політику. На цінову політику впливає виключно ціна на паливо, енергоресурси, заробітна плата. Валідатор нам допоможе лише зменшити витрати, які стосується пільгових категорій. Тому що сьогодні маючи валідатор ми будемо мати реально по факту скільки пільговиків перевезли ті чи інша перевізники", – повідомив перший заступник міського голови Полтави Валерій Пархоменко.
Згодом безготівковий проїзд з'явиться і в приватному транспорті. А вже в березні у Полтаві планують розпочати продаж карток, аби можна було обрати різні тарифи на проїзд.