У магазині на Половках полтавку відмовилися обслуговувати українською мовою
Вже майже два місяці в Україні діє мовний закон. Однак, не всі дотримуються нових правил. У цьому магазині місяць тому відмовили в обслуговуванні українською мовою полтавці Людмилі Золотойко.
"Вони принципово не захотіли зі мною спілкуватися українською, тоді я їм сказала чи могли б ви вивчити хоча б кілька висловів аби вони зверталися до покупців правильно. На що вони відповіли, що будуть намагатися", – сказала полтавка Людмила Золотайко.
Продавці в магазині під прицілом камери усе-таки намагалися спілкуватися українською.
"Ми запитуємо в покупців якою мовою їх краще обслуговувати, бо не всі такі щирі українці. Ми всі спілкуємося російською мовою, лише в деяких випадках українською мовою, це рідко", – відповіла продавчиня Тетяна.
Окрім цього на магазині повідомлення надруковані російською мовою. Продавці пообіцяли змінити їх вже сьогодні.
Якщо обслуговувати українською вас відмовилися, можна звернутися до мовного омбудсмена. Для цього потрібно спочатку поскаржитися до керівництва закладу або на гарчу лінію установи. Якщо знову відмовлено у праві обслуговування українською, потрібно зафіксувати факт порушення за допомогою аудіо-, відеодоказу або свідків. Потім надіслати скаргу на електрону пошту омбудсмена. Однак, полтавці мають також дізнатися й контакти людини, яка відмовила в обслуговуванні.
"У випадку, коли людина відмовляється обслуговувати, тоді треба вимагати книгу скарг та пропозицій. А також складати протокол, але звичайно, людина свої дані може не дати й на цьому все закінчиться", – відповів адвокат Юрій Криворучко.
Після звернення до омбудсмена заклад має 30 днів аби виправити недоліки.
Анастасія Гонтаренко, Максим Страшко, PTV Полтавське Телебачення