Полтавка потерпає від колекторів, але управи на них немає
Сотня щоденних дзвінків з невідомих номерів. До Анастасії Похідняк кожного дня телефонують колектори та вимагають віддати борг людини з якою жінка незнайома.
"Ці дзвінки починалися зранку і до кінця дня. У мене десятки заблокованих телефонів. Які борги я маю віддати не знаю, і за цю людину я також не знала. Слідчі поліції сказали, що не вбачають в цьому кримінального провадження і вони відкривати справу не будуть", – скаржиться полтавка Анастасія Похідняк.
Верховна рада України у березні 2021 року ухвалила закон, щодо врегулювання простроченої заборгованості. Там зазначається, що перевірчим органом виступає Національний банк України, а не поліція.
"Правоохоронні органи достатньо у нас пасивні. Й вони в цьому злочину не вбачають. Спочатку я б рекомендувала писати скаргу до регулятора – це Національний банк і написати скаргу з описом всіх порушень. Що вони телефонують поза часом і інші обставини", – прокоментувала Наталії Гнатуш, адвокат.
Окрім цього колектори можуть зв'язуватися тільки із самим боржником, але не з третіми особами. У боргової агенції з якої телефонують до Анастасії кажуть наступне:
"Похідняк Анастасія? Є така у нас. Вона в договорі вказана, як знайома. Так вона не знає цю людину? Я передам інформацію та запис розмови, нехай технічна підтримка розбирається", – розповів представник боргової агенції.
Найкращий спосіб припинення таких дзвінків – це зміна номеру телефону, зазначає експерт з ІТ-технологій.
"Є, так звана, послуга кол-центру. Є база номерів телефонів їх може бути безліч. Це, так званий, басейн телефонних номерів. Забанити їх всі фактично неможливо. Окрім варіанту, коли це робить сам мобільний оператор", – роз’яснив Роман Новоженін, експерт з ІТ-технологій.
Така функція у мобільного оператора є платною, проте на телефон можна встановити безплатні додатки, які частково блокуватимуть такі номери. Але захистися від дзвінків колекторів повністю неможливо. А закон, який ухвалили, поки недієвий.